Annons
Innehåll från WW ViktVäktarna

5 snabba och nyttiga luncher som håller dig mätt längre

I hemmajobbandets tidevarv blir lunchen lätt ett måste som helst ska stökas undan snabbt. Kanske är ni också flera i familjen som jobbar eller har distansundervisning hemma – och muttrande samlas i köket runt tolvsnåret. Här kommer räddningen! Fem snabba och goda luncher som dessutom håller dig mätt längre.

EXTERN LÄNK: Få tillgång till tusentals recept hos WW ViktVäktarna. Just nu 0 kronor första månaden.

Snabbnudlar direkt ur kastrullen? En macka med sylt eftersom allt annat pålägg var slut? En miniportion av gårdagens middag kombinerat med ett par nävar chips? För den som jobbar hemma blir lunchen lätt ett tråkigt måste – som dessutom ska intas allena vid köksbordet. Eller kanske framför datorn om det är riktigt illa…

Men det finns enkla luncher som också är goda, ger bra näring och går snabbt att fixa till! Här kommer fem förslag.

1. Ljummen linssallad med varmrökt lax

Vacker och mättande sallad som är färdig på ett kick!

Tillagningstid: 5 min

EXTERN LÄNK: Se receptet här

2. Rågbröd med äggröra och räkor

En matig macka med äggröra, tomater och räkor som håller dig mätt länge.

Tillagningstid: 10 min

EXTERN LÄNK: Se receptet här

3. Pasta Alfredo med kikärtsröra

 

En smartare variant av Pasta Alfredo med kikärtsröra smaksatt med vitlök och citron. Och parmesan, såklart! God och krämig och väldigt snabblagad.

Tillagningstid: 10 min

EXTERN LÄNK: Se receptet här

4. Grön ärtsoppa med mynta

Full med vitaminer, mättande och riktigt riktig god. En vardagsräddare, helt enkelt!

Tillagningstid: 10 min

EXTERN LÄNK: Se receptet här

5. Bakad potatis med kalkonröra

Bakad potatis med en röra av kalkon, cottage cheese och senap. Snabbt, enkelt och gott!

Tillagningstid: 10 min

EXTERN LÄNK: Se receptet här: 

EXTERN LÄNK: Sugen på fler smarriga recept? Bli medlem hos WW ViktVäktarna, just nu 0 kronor första månaden.

5 myter om WW ViktVäktarna

Myt: Det är krångligt. 

Sanning: Många tror att man måste räkna, väga och hålla stenkoll på allt man äter. Men med den smarta appen till sin hjälp håller man enkelt koll med en snabb knapptryckning eller med streckkodsläsaren. Dessutom finns det en lång lista med NollPointsmat, med bra och mättande mat, som man inte behöver väga eller räkna.

Myt: Det är dyrt. 

Sanning: Det kostar att vara medlem, absolut. Men de pengarna sparas oftast snabbt in på en bättre kosthållning. Snacks, hel- och halvfabrikat är oftast dyrare än vanliga råvaror och dessutom mindre näringsrika.  Se det som en investering i dig själv!

Myt: Det är bara för gamla och tjocka.

Sanning: Inte alls. Många av våra medlemmar har inte särskilt stor övervikt men vill ha hjälp att hitta en mer hälsosam livsstil. Och man behöver absolut inte vara gammal heller – vi har medlemmar i alla åldrar.

Myt: Maten är svår att laga.

Sanning: Tvärtom! I vår receptbank finns över 4 000 recept, med alla möjliga svårighetsgrader. Den som vill laga enkel och snabb mat hittar massor av sådana recept.

Myt: Det funkar inte, man går ändå bara upp när man slutar.

Sanning: Vårt program handlar om att skapa nya och hälsosamma vanor som man håller fast vid. Om man faller tillbaka i gamla vanor och äter som man gjorde tidigare finns det såklart en risk att man går upp i vikt. Men med bibehållna hälsosamma vanor, är det inga problem att hålla den nya vikten.