chevron-down chevron-left chevron-right chevron-small-down chevron-small-left chevron-small-right chevron-small-up chevron-thin-down chevron-thin-left chevron-thin-right chevron-thin-up chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up controller-play mail reply-all reply thumbs-down thumbs-up facebook-with-circle facebook linkedin-with-circle linkedin pinterest-with-circle twitter-with-circle twitter home

Annons - Innehåll från Tele2

Lär känna kundernas behov och beteende – och få bättre resultat

Lär känna kundernas behov och beteende – och få bättre resultat

Allt börjar med en affärsidé. Den idén ska sedan förverkligas för att förhoppningsvis ge framgångsrika resultat. Men för att nå dit krävs förståelse för konsumenternas behov. Så här lyckas du.

Bara ett klick bort – här hittar du rapporten Power 2 Stay Ahead och mycket mer

Oavsett vilken affärsverksamhet det gäller så är det viktigt att veta hur du ska nå ut till dina kunder. Genomtänkt kommunikation med tydlighet och transparens i fokus kan göra underverk för resultaten.

Tre grundläggande behov

För att kommunicera på ett effektivt sätt behöver du veta vad dina kunder vill ha, vad deras behov är och hur du kan nå dem.

I början av året släppte Tele2 ”Power 2 Stay Ahead”, en rapport full av insikter om vad som gör ett företag framgångsrikt. Med hjälp av studier, intervjuer med experter och personer på företag som ligger i framkant har några tydliga riktningar visat sig.

Olika kunder har såklart olika behov. Men enligt rapporten finns tre grundläggande behov för en konsument som är i en köpprocess: Att få kunskap, att lära sig hur man gör och att lokalisera butiker och produkter.

Kartlägg och skapa relevant innehåll

Hur ska man gå tillväga för att fylla de här behoven så att kunden väljer just ert företag? Det gäller att kartlägga kundernas behov för att sedan skapa innehåll som ger dem värde.

#1: Att få kunskap

Vilken research gör kunderna allra först? Vilka sökord använder de? Vem litar de på? Ta reda på det här, etablera er som experter inom området och säkerställ att du har relevant innehåll som finns på rätt plats.

#2: Att lära sig hur man gör

Hur använder kunderna egentligen era tjänster och produkter? Guida kunderna igenom hela processen genom att skapa lättillgängligt instruktionsmaterial. Tittar era kunder på video eller vill de få informationen i textform? Välj formatet som passar er målgrupp och kanal.

#3: Att lokalisera butiker och produkter

Kunderna har hittat er och börjar närma sig slutskedet i köpprocessen. Nu behöver de tydlig information om var ni befinner er och även hur det lokala sortimentet ser ut. Kunderna ska aldrig känna sig osäkra.

Bara ett klick bort – här hittar du rapporten Power 2 Stay Ahead och mycket mer