Hela denna avdelning är en annons från Octean

Ann Wilsons 5 tips: Så 

slipper du stela leder

Dansen har varit en självklar del av hennes liv sedan barnsben.
Nu avslöjar Ann Wilson, 52, sina bästa knep för att slippa stela leder.
– Vi behöver en livsstil som är hållbar och i balans, säger tv-stjärnan.

Här berättar Ann Wilson mer om hur GLYC hjälper henne 

I snart 15 år har hon varit en given del av juryn som korar Sveriges bästa danspar på tv. Men vad många inte vet är att Ann Wilsons tv-karriär började när hon själv tävlade i danska versionen av programmet.
– Redan när min son bara var tre månader blev jag erbjuden att medverka som dansare i den danska version av Let’s Dance. Andra året åkte jag och min danspartner ut och veckan efter var vi publik. Vid grannbordet satt en grupp svenskar som letade deltagare till svenska Let’s Dance. Jag blev tillfrågad att bli en av dansarna, men med en liten på armen tackade jag nej. I stället blev jag inbjuden till castingen av jurymedlemmar. På den vägen är det, berättar hon.

Dansen blev en räddning

Redan som 17-åring valde Wilson att satsa stenhårt på dansen. Via en mellanlandning i London hamnade hon i Oslo – och lyckades knipa en VM-plats i svenska landslaget för pardans. Tävlingen avgjordes i Australien, på resan mötte hon sin blivande make och sedermera far till sonen Tom. Trots framgångarna har hon även haft tuffare tider – för några år sedan gick Wilson in i väggen. Att vara nyskild, ta hand om familjen och företaget blev för mycket. Dansen blev en ventil:
– Dansen är ett fysiskt språk och det fysiska språket har gjort att jag fått ur mig känslor och jobbiga saker på ett positivt sätt. Jag märkte det så tydligt när jag blev utmattad, då hade jag varken tid att träna och dansa, vilket gjorde att min hjärna gick på högvarv och där fanns ingen balans mellan kropp och huvud.

Boostar kroppen

Vid sidan av tv-jobbet arbetar Wilson även som danslärare och driver flera företag. På andra sidan 50-strecket märker hon samtidigt att lederna behöver lite extra stöd för att inte bli stela – se nedan för hennes bästa råd. Dessutom använder hon tillskottet GLYC, som hjälper henne med återhämtning och boostar kroppen (se faktaruta).

– Bindväven som håller ihop våra muskler blir mindre elastiska med åldern, men även psykisk stress och stillasittande påverkar bindväven negativt, därför är det extra viktigt att ägna sig åt träning som stärker dessa. Jag har till exempel utvecklat ett träningsprogram med kombination av dans- och yogaövningar som hjälper bindväven att hålla sig i form.

 

Så funkar GLYC – läs mer här

 

ANN WILSONS 5 TIPS VID STELA LEDER

  • Rör på dig dagligen.
  • Anpassa träningen efter din förmåga och gör det du tycker är roligast!
  • Ät en hälsosam kost rik på Omega-3.
    • Boosta kosten med c-vitamin.
    • Ta hjälp av naturliga kosttillskott.

FAKTA: GLYC ORIGINAL OCH GLYC BOOST

Är svenskutvecklade kosttillskott som innehåller grönläppad mussla, som bidrar till att hålla lederna smidiga och flexibla.

GLYC ORIGINAL: (länka fetat till ) Huvudingrediensen är grönläppad mussla , som har ett naturligt innehåll av naturligt glukosamin (glykosaminoglykaner), kondroitin och viktiga Omega 3-fettsyro( EPA, ETA och DHA).
Är förstärkt med kollagen, c-vitamin och zink. 

GLYC BOOST: (Länka fetat till) Ett multi-tillskott som boostar mer än bara lederna, med grönläppad mussla, nypon, gurkmeja, c-vitamin och svartpeppar. 

Passar vuxna i alla åldrar som vill leva ett aktivt och rörligt liv.

AB Kvällstidningen Expressen
Ansvarig utgivare: Klas Granström
Produktion: Bonnier News Brand Studio
Om cookies