Nu kan du bli delägare i årets häftigaste välgörenhetsprojekt

Tidigare i år lanserades sajten Target Aid där du som skänker enkelt kan välja ett ändamål och projekt som ligger dig varmt om hjärtat att skänka pengar till.
Nu öppnar de upp chansen att bli delägare i företaget genom FundedByMe.
– Har du en tusenlapp över kan du också bli en del av Target Aid och vara med och hjälpa traditionell insamling mot framtiden, säger Mirjam Johansson, vd på Target Aid.

Sedan hösten 2017 finns Target Aid, som är en digital plattform och samlingsplats för välgörenhetsorganisationer. Där kan organisationerna, utan kostnad, lägga upp sina projekt för att hitta nya givare som vill skänka där hjärtat finns. Här kan man själv både välja ut och skänka till projektet man brinner för eller ge till organisationen bakom. Man får också ett mejl när pengarna används vilket gör att det är lätt att se hur pengarna kommer till nytta, och man kan själv välja hur stor summa man vill ge. Det är enkelt att skänka pengarna, det går att göra via mobilen ”on the go”.
– För att få fler att ge, och fler att ge mer behöver man lyfta bort barriärerna och göra givandet till en del av vardagslivet, precis som Spotify har gjort med musiken – där den digitala revolutionen är enorm, säger Mirjam Johansson, vd.

Bli en del av Target Aid via FundedByMe
Nu finns också chansen att bli en del av Target Aid, via crowdfundingsajten FundedByMe.
– Vi gör det här av många anledningar. Många givare söker nya moderna sätt att engagera sig på. Det är helt rätt i tiden. Människor blir mer och mer medvetna om alla sätt att påverka världen omkring oss. De digitala möjligheterna är enorma. Vi är visserligen en relativt ny svensk start-up men vi har redan kommit långt.

Via sajten FundedByMe kan man för så lite som 1100 kr bli en del av Target Aid. Då får man ett aktivt ägande genom en röst på årsstämman, en plats i Target Aids community och rätt att tycka till om verksamheten. Dessutom får man 100 kronor tillbaka att skänka till ett valfritt projekt på plattformen.
– Det är en chans att vara med och bidra till utvecklingen av vår startup, säger Mirjam Johansson.

En chans för fler att påverka välgörenhetsbranschen
Crowdfundingkampanjen kommer att användas till att fortsatta utveckla plattformen, få med ännu fler svenska organisationer, marknadsföring och för att utöka personalstyrkan.

– Vi vill öppna upp möjligheten för alla att bli en del av Target Aid. Det vi gör är så viktigt. Behovet av hjälp tar aldrig slut, och nu kan vi äntligen släppa loss kraften i gräsrotsfilantropi. Vi vill skapa en tjänst som vi själva inte vill vara utan, och vi är redan på väg. Det vill vi sprida till fler, avslutar Mirjam Johansson.

Target Aid – en ny plattform för välgörenhet

• ge till just det du brinner för
• välj bland fantastiska projekt från olika organisationer
• följ effekten av ditt engagemang

 

Så här kommer du igång:
• skapa ett konto på Target Aid
• välj projekt som intresserar dig
• skänk enkelt via kort, swish eller internetbank

www.targetaid.com

AB Kvällstidningen Expressen
Ansvarig utgivare: Thomas Mattsson
Produktion: Bonnier News Brand Studio
Om cookies