Single post hero

5 hetaste träningstrenderna 2018

Har du funderat på att damma av ditt gamla träningskort – eller bli medlem på ett gym? Här är de 5 hetaste träningstrenderna 2018 som garanterat kommer få dig att svettas.

Testa framtidens gymkort – kom igång med Swiftr idag

Vi är aldrig så motiverade att börja röra på oss som efter jul och nyår. Det är nu vi kan börja om på nytt och lägga om vår kost, sluta röka eller gå ner i vikt. De som tränar regelbundet brukar vittna om att det alltid är mer folk på gymmet i januari och februari innan majoriteten går tillbaka till sina gamla vanor. En anledning är att många blir uttråkade av att hela tiden gå till samma gym samt att träningsutbudet ofta är begränsat.

– Hos oss kan du välja mellan 40 träningsformer på ett stort urval av studios och gym i sju städer – utan bindningstid, säger Fanny Sjöström, grundare av Swiftr.

Med Swiftr kan du träna yoga på måndag, simma på tisdag och köra ett hårt pass boxning på lördag med dina vänner. Det är enkelt att boka ett pass – och perfekt för dem som är på resande fot.
– Vi lägger hela tiden till nya gym och studios. Vårt mål är att vi ska finnas i hela Sverige inom ett år, säger Johanna Sjögren, grundare av Swiftr.

5 hetaste träningstrenderna 2018

1. Högintensiv intervallträning

Högintensiv intervallträning innebär stenhårda intervaller där du ger allt i några sekunder för att sedan göra ett avbrott för kortare eller längre pauser. Du kan köra intervaller i form av till exempel löpning, rodd, cykling eller längdskidåkning, men du kan även träna intervallträning i gymmet med vikter.

2. Gruppträning

Intresset för att träna i grupp med en instruktör som peppar en ökar. Variera inom- med utomhusträning och skapa en variation som ger dig långvarig träningsglädje. Ta ut svängarna och testa yoga, zumba eller thaiboxning.

3. Bärbar teknik

Allt fler använder bärbar teknik för att veta exakt vad de får ut av ett träningspass. Det kan handla om allt från smarta klockor till aktivitetsmätare. Och visst är det ganska kul att veta exakt hur många kalorier du bränner på ett spinningpass eller under en timme cirkelträning.

4. Kroppsviktsträning

Kroppsviktsträning innebär att du använder din kropp och vikt som redskap. En av fördelarna är att du bygger upp styrkan i hela din kropp och får en ökad kroppskontroll. Om du tycker om att träna i grupp är core ett bra alternativ som stärker upp hela din bål.

5. Styrketräning

En av de vanligaste träningsformerna i Sverige är styrketräning. Ta hjälp av en personlig tränare för att lära dig hur du ska träna rätt. Du kommer att stärka hela kroppen, bygga upp muskler – och öka fettförbränningen.

Få total frihet i din träning – kom igång med Swiftr

Källa: American College of Sports Medicine undersökning ”Worldwide Survey of fitness trends for 2018”.

Detta är Swiftr

Swiftr är träningstjänsten som tillhandahåller ett brett nätverk med väl utvalda gym- och träningsanläggningar, allt samlat under ett medlemskap. Med Swiftr kan du träna vad du vill, när du vill – och var du vill till den absolut bästa kvalitén.