Hela den här avdelningen är en annons

Alla kör Mazda

Sedan tre år tillbaka använder företaget Nya Fikagruppen sig av Mazda som tjänstebil. Nu förlängs avtalet.
– Att det blev just Mazda beror på att de har god totalekonomi och att vi som köpare får mycket i ingångsvärde direkt, säger Henrik Dehlryd, vd på Nya Fikagruppen.

Letar du efter den perfekta företagsbilen? Läs mer om Mazda Business här.
 

Nya Fikagruppen är ett försäljningsbolag inom dagligvaruhandeln och företagets 30 säljare besöker kunder som finns utspridda över hela Sverige. Därför är behovet av bra bilar ett måste.

– Vi började använda Mazda 2013 då vi hade möjlighet att byta ut de tjänstebilar vi hade tidigare. Efter att vi hade tagit ett enhetligt tag på bilparken märkte vi en enorm skillnad jämfört med tidigare då vi hade flera olika sorters bilmärken. Hanteringen kring bilarna är enklare att hålla reda på och Mazda har ett bra kontaktsystem. Servicen är bra och vi får hjälp på ett enda ställe – vi vet direkt var vi ska vända oss, säger Henrik Dehlryd.

 

Företagsbilar passar alla företag, oavsett storlek.

– Det spelar ingen roll om du är ansvarig för en större mängd bilar eller letar efter den perfekta företagsbilen – vi har bilar för alla företag. Det är extra glädjande att se att fler och fler företag väljer Mazda för delar eller hela sin vagnpark, säger Jan-Olof Rydin, Fleet Manager Scandinavia på Mazda Sverige.

 

Nya Fikagruppen har idag 16 Mazdabilar. De flesta är automatväxlade och de använder sig av tre modeller; Mazda3, Mazda6 Kombi och Mazda CX-5. Nya Fikagruppen köper sina tjänstebilar hos sin återförsäljare och vid uthämtningen är de färdigstripade med olika företagslogotyper som representerar säljaren som ska köra bilen.

– Våra säljare är mycket nöjda, det är sällan något fel på bilarna och alla kör mellan 3 000 och 5 000 mil per år. Bilarna är väldigt driftsäkra, ligger bra på vägen och är roliga att köra samtidigt som det ingår många utrustningsalternativ, till exempel gps, back-kamera och bluetooth, säger Henrik Dehlryd.

 

Han ser också en stor fördel med andrahandsvärdet.

– Eftersom de inte är så dyra från början har de ett lågt förmånsvärde. Det gör det enklare att hålla reda på vad de är värda, man behöver inte sitta och slå i tabeller utan har andrahandsvärdet direkt. Det är även en fördel om någon slutar och man säljer bilen vidare, säger Henrik Dehlryd.

 

Letar du efter den perfekta företagsbilen? Läs mer om Mazda Business här.

AB Kvällstidningen Expressen
Ansvarig utgivare: Thomas Mattsson
Produktion:Wasp Communication
Om cookies