”Samarbetet har överträffat mina förväntningar”

För drygt ett år sedan bytte Björn Borg leveranspartner till DHL Freight.
Kim Ekman, Logistics Manager hos klädmärket, är mycket nöjd.
– Samarbetet har överträffat mina förväntningar, säger han.

Så kan DHL Freight hjälpa ditt företag

1984 lanserades världens första Björn Borg Collection i samarbete med designern Rohdi Heintz. Idag omfattar kollektionerna förutom underkläder även sportkläder, skor, väskor och glasögon och säljs världen över.
– Vår e-handel, med leveranser framförallt inom Europa, kräver väl fungerande logistik både i våra kontakter direkt mot konsument och mot andra bolag, säger Kim Ekman.

Att samla all logistik för såväl inrikes- som utrikestransporter har förenklat för Björn Borg. Tidigare har man haft olika partners som täckte olika behov.
– Att ha allt samlat under samma tak minskar antalet kontaktytor, vilket gör det lättare för mig som kund. Dessutom har DHL Freight ett världsomfattande nätverk och organisation, man har lång erfarenhet och förstår komplexiteten att leverera direkt mot slutkonsument.

Enligt Kim Ekman ligger DHL Freights stora fördel i såväl möjligheter till skräddarsydda logistiklösningar som snabb och lyhörd service:
– Anledningen till att vi valde DHL Freight är att de matchar vårt behov av en komplett helhetslösning. Att ha en logistikpartner som är villig att hitta kundunika lösningar är en nödvändighet, säger han och fortsätter:
– Vi får alltid snabba svar. Det är en stor organisation men jag upplever en dynamik, en proaktivitet och ett lösningsfokus. Vi är två partners som stöttar varandra och konstant lär av varandra.

Skulle du rekommendera DHL Freight till andra inom er bransch?
– Absolut, det har funkat ypperligt överlag. När det uppstår problem och frågetecken, för det gör det ibland, hittar man alltid vägar framåt för att alla ska vara nöjda.

Läs mer om DHL Freights tjänster här

Produktion: Bonnier News Brand Studio