Därför valde Björn Borg DHL Freight

Snabbhet, kvalitet – och ett stort nätverk.
När klädmärket Björn Borg ville bredda sitt leveranserbjudande föll valet på DHL Freight.
– Det känns tryggt, säger Kim Ekman, Logistics Manager, om samarbetet.

Så kan DHL Freight hjälpa ditt företag

1984 lanserades världens första Björn Borg Collection i samarbete med designern Rohdi Heintz. Idag omfattar kollektionerna förutom underkläder även skor, väskor och glasögon och säljs världen över.
– Vår e-handel, med leveranser framförallt inom Europa, kräver väl fungerande logistik både i våra kontakter direkt mot konsument och mot andra bolag, säger Kim Ekman.

Björn Borg tar hjälp av DHL Freight för både inrikes- och utrikestransporter.
– Att leverera produkter till olika marknader är ett komplext uppdrag, som är både tidskritiskt och kunskapskrävande. Logistiksystem och bestämmelser skiljer sig åt från land till land och allt måste klaffa. DHL Freight är en erfaren logistikpartner med ett gediget kunnande, en väletablerad organisation bakom sig och en förståelse för komplexiteten att leverera direkt mot slutkonsument.

Enligt Kim Ekman ligger DHL Freights stora fördel i såväl möjligheter till skräddarsydda logistiklösningar, som snabb och lyhörd service:
– Anledningen till att vi valde DHL Freight är för de matchar vårt behov av en komplett helhetslösning. Att ha en logistikpartner som är villig att hitta kundunika lösningar är en nödvändighet, säger han och fortsätter:
– Vi får alltid snabba svar. Det är en stor organisation men jag upplever en dynamik, en proaktivitet och ett lösningsfokus. Vi är två partner som stöttar varandra och konstant lär av varandra.

Läs mer om DHL Freights tjänster här